Kultúrfitnesz: A teher és a pálma

Sándor Fruzsina, Olvasásklinika Van, aki mások gondolataiban olvas, vagy irányítja az időjárást, más az öngyógyításra képes, esetleg tárgyakat mozgatni puszta gondolattal… Persze ha be kell ülni az iskolapadba, sokuknak a legegyszerűbb kérések is gondot okoznak, például hogy vegyék elő a ceruzát, és tegyék le a padra.

Bizony, valahol minden kisgyerek szuperhős, különleges képességekkel születő lény. Az már más kérdés, hogy az iskolában nem feltétlenül az erősségek számítanak. A gyerekek tíz százaléka olvasási, tanulási, beilleszkedési nehézségekkel küzd, ezáltal olyan bélyegeket kap és hord magán, amelyek később eleve akadályozzák a teljesítésben. Felmerül a kérdés: a képességekkel van a baj?

Sándor Fruzsina története nagyon is tanulságos. Egy nemzetközi reklámügynökség vezetőjeként abban a kevés időben, amit a családjára fordíthatott, iskolából iskolába, szakembertől szakemberig hordta olvasási nehézséggel küzdő gyerekeit. Végül nehéz döntést hozott: a családja volt a fontosabb. Addigra viszont akkora tapasztalatot halmozott fel, hogy ma már másokon segít.

Olyan módszereket és szakembereket gyűjtött maga köré, amelyek és akik a stressz és a gátlások feloldásán keresztül segítenek az olvasási problémák kezelésében. Amikor azt halljuk tőle, hogy egy kislány, aki korábban már semmit nem nézett ki magából, a második foglalkozásra azzal érkezett, hogy „fog ez menni, nekem ezt tudnom kell”, már nem is kérdezzük a miérteket.

A Kultúrfitnesz Sándor Fruzsinával készült interjúját itt hallgathatják meg

Hozzászólások lezárva.