KÉRDÉSEK (GYIK)

Kérdések és válaszok az olvasászavarokról

Mi ez az egész?
Mi a viszonyunk a Meixner módszerhez?
Drága?
Hogy lehet hogy nem ezt használják mindenütt?
Ha eddig nem javult, most miért javulna?
Tartós-e az eredmény?
Más problémákra is megoldás?
De mi lesz a helyesírással?
Lesz kedve olvasni?
Én nem hiszek ilyesmiben!
Nekünk azt mondták, hogy ez nem működik!
Azt hallottam 12 éve felett nem működik!
Miért nem mennek a szöveges matematikai feladatok sem?
Mi a helyzet a dyskalkuliával?
Egyféle dyslexia van?
Nekünk azt mondták, hogy ha valami, akkor csakis az AB vagy a CD szemüveg, az X terápia, az Y szer, a Z tréning, a M módszer stb segít. Mi az igazság?
Mi az, hogy komplementer meg alternatív?


Mi ez az egész?
Az olvasási problémák kezelésének teljesen új megközelítése. Alapja a gátlás feloldása. Az olvasástól való félelem és kudarc megszüntetésével, gyorsan, hatékonyan rendeződik az olvasás.


Mi a viszonyunk a Meixner módszerhez?
A leghatékonyabb módszer az utóbbi 40 évben, de azóta olyan – az agyi funkciók területén végzett – vizsgálatok eredményei kerültek napvilágra, melyek integrálása a terápiába, lehetővé teszik a probléma új megközelítését és kezelését.


Drága?
Minden relatív, de ha számításba veszi, hogy évekig is elhúzódhatott a foglalkozás sorozat, miközben értékes időt vett el a fejődés lehetőségétől, növelve a más területeken okozott lemaradást, kisebbségi érzést, napi gyötrelmeket és szorongást okozva, akkor nemmel kell válaszolnia. Sem önnek sem gyermekének nem mindegy hogy egy egységnyi befektetett energia (pénz), milyen eredmény egységeket teremt. Célunk: legkisebb befektetett energiával legnagyobb eredményt elérni.


Hogy lehet hogy nem ezt használják mindenütt?
A módszer még annyira új, hogy a pedagógusok alig ismerik, ezért vagyunk itt, hogy minden területen növeljük a hatékonyságot, ezáltal sokaknak –úgy a pedagógusoknak, mint gyerekeknek, ill. felnőtteknek, hisz a módszer nem korhoz kötött- megadva a „tiszta lap” lehetőségét.

Tartós-e az eredmény?
Az eddigi tapasztalatok igazolják: tartós. Ha ugyanis újraindítottuk az elakadt tanulási folyamatot, akkor az a további, most már sikeres tanulási folyamat révén stabilizálódik.


Más problémákra is megoldás?
Igen, több területen, iskolai és ettől független stressz, ill. teljesítmény területen jelentkező problémáknál is nagyon jó eredményekkel rendelkezünk.

Lesz kedve olvasni? Ha környezet motiválja erre, és látja a példát, akkor fog olvasni, bár a mai kultúrtechnikák inkább a komputer irányába hajlanak.


Én nem hiszek ilyesmiben!
Nem kell hinnie, ki kell próbálni! A módszer hit nélkül is működik. Mindnyájunkban ott van a fájdalmakat és a stresszt feloldó apparátus, csak elő kell hívni és megerősíteni. Talán komolytalannak tűnő példa, de gondoljon Jackie CHAN energiagazdálkodására, vagy a keleti egészség- és teljesítményfejlesztés bármi más példájára, pl.akupunktúra

Azt hallottam 12 éves kor felett nem működik!
Nem így van, a módszer „kortalan”, sok sikeres eset van 30 év fölött is.


Miért nem mennek a szöveges matematikai feladatok sem?
Ezt az elkedvetlenítő jelenséget az okozza, hogy a szöveges példák az összes apró szövegrészlet teljes megértését kívánják meg. Ha ez nem 100%-os, akkor nincs esély rá, hogy a példát lefordítsuk magyarról matematikára.


Mi a helyzet a dyskalkuliával?
Az más történet. Más módszer szükséges, mert nem stresszalapú a probléma, hanem az ELEMI szám-fogalom hiányzik.


Egyféle dyslexia van?
Nem, ahány eset, annyiféle: több funkcónak kell jól együttműködnie: hallás, látás, beszédhang-képzés, figyelem, memória egyszerre kell, hogy jól dolgozzon. Egy-egy terület kisebb koordinálatlansága is eredményezheti az olvasástanulás kudarcát. Előfordulhat halmozódás, esetleg öröklődő hajlam.LE KELL VENNI A SZÜLŐKRŐL A TERHET, AMENNYIRE LEHET, MEG A TANÁROKRÓL IS


Nekünk azt mondták, hogy ha valami, akkor csakis az AB vagy a CD szemüveg, az X terápia, az Y szer, a Z tréning, a M módszer stb segít. Mi az igazság?
A zavar nagyon sokféle mechanizmus alapján kezdődhet. A súlyos elakadás viszont azonos kudarc- és stressz-szövődményekhez vezet. Ezek megoldása után az elakadt olvasástanulás újraindul, akármi is volt az alapprobléma


Mi az, hogy komplementer meg alternatív?
A gyógyszerektől, műtétektől mentes, “szelíd”, gyakran önsegítő formában is használatos segítő módszereket hívják így. Ezek egyre inkább betörnek a medicinába, a “hivatalos” egészségügyi szolgáltatások körébe is! Mi csak ezekkel a szelíd módszerekkel dolgozunk.

Legutóbbi bejegyzés

  1. Anyuka harmadikos kislánnyal Anyuka harmadikos kislánnyal bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  2. Másodikos kisfiú Másodikos kisfiú bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  3. Van másik iskola 2014 Van másik iskola 2014 bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  4. Kultúrfitnesz: A teher és a pálma Kultúrfitnesz: A teher és a pálma bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  5. Hogyan szerethetik meg a fiatalok az olvasást? Hogyan szerethetik meg a fiatalok az olvasást? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  6. Az olvasás világnapja Az olvasás világnapja bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  7. A stresszmentesítő olvasásfejlesztő módszerről a Magyar Katolikus Rádió Nyelvédesanyánk című műsorában A stresszmentesítő olvasásfejlesztő módszerről a Magyar Katolikus Rádió Nyelvédesanyánk című műsorában bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  8. Nők Lapja Café Nők Lapja Café bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  9. ELIXIR magazin, Domján László rovata ELIXIR magazin, Domján László rovata bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva